19 Temmuz 2011 Salı

Kişiliğe Göre Tepki Türleri

BY Eğitim İşleri Dairesinden Bir Paylaşım:

Kişiliğe Göre Tepki Türleri
Tepkisiz millet olduğumuzu kim söylemiş… İşin ucu bize dokunduğunda hepimiz tepki gösteriyoruz… Üstelik farklı farklı…İşte;sıraya dışarıdan girmeye çalışan bir kişiye gösterdiğimiz farklı tepkiler;

√KLASİK: Sıraya geç kardeşim…

√NEOKLASİK: Şeker kardeşim sıraya geçiver…

√REALİST: Sıra var!

√SÜRREALİST: Sallandıracaksın bunlardan ikisini Taksim’de bak bir daha yapabiliyorlar mı?

√ROMANTİK: Beyefendi galiba sırayı görmediniz…

√NATURALİST: Sırana geç…

√MODERN: Efendim insanımız eğitimsiz , halbuki Avrupa’da…

√POSTMODERN: Sırana geç  lan ayı…

√UZLAŞMACI: Acelesi olmasa öne geçmezdi, üzmeyin garibi…

√DEVRİMCİ: Alt yapı sorunları çözülmeden halkımız sıraya geçemez. Devrim olunca herkes hizaya gelecek…

√KADERCİ: İki dakika beklesek kıyamet mi kopar? Kısmetse hepimizin işi görülür.

√SEPTİK: Ön ve arka kavramları görecelidir. O tarafın ön taraf olduğuna kim karar verdi. Öne geçtiğini zanneden aslında arkaya geçmiş olabilir…

√HÜMANİST: İnsanlık bir bütündür. Birimiz hepimiz; hepimiz birimiz içiniz. Dolayısıyla birimiz öne geçince aslında hepimiz öne geçmiş oluyoruz…

Ve

√KADİRST:Dağılın lennn ….

*Eklemeler ve düzeltmeler yapılmıştır.

KAYNAKÇA:
1.Uludağ Üniversitesi Felsefe Topluluğu Dergisi –Kaygı-
2.Felsefenin Öyküsü –Bryan Magee-
3.Yeni Başlayanlar İçin Felsefe –Richard Osborne

4 yorum:

Adsız dedi ki...

yazım,anlatım,betimlemele o kadar güzel ve gerçekçi ki okuyan her insan kendinden bi parça bulabilir (masalsı bi anlatım )özellikle TEPKİ türleri -işte ben- diyebilinecek türden...............ellerine-emeğine sağlık....

Adsız dedi ki...

EhBy Mustafa otobüstekileri sıralama çeşitlemen güzel de peki o maddeleri neye göre sıraladın? Mesela kadirist yaklaşım neye göre sonda, hümanist yaklaşımsa onun bir adım gerisinde?
Günay

Adsız dedi ki...

Sen neresindesin kuyruğun? Hangi uyarıyı yapıyorsun?
altmisaonkala dayım ben

Adsız dedi ki...

Hepsinden biraz biraz almak en iyisi...Böylelikle hayatı daha renkli yaşamış olabilir insan.Ha illa ki birini seçmem gerekecekse.Bu septik olurdu.Neden mi?Septik olan biri belki de septik değildir...Belki de diğerleridir:)....

Sağır Olmayı Öğrenmek

Bireysel Yöneticilik Bireysel Psikoloji Dairesi Dairemiz tarafından kabul edilerek,Öğretim İşleri Dairesine tavsiye olarak iletilen &qu...