11 Temmuz 2011 Pazartesi

Beni Ben Yönetirim - 2. Adım -

Büyüyoruz...Her geçen gün  yeni sürprizler hazırlıyor hayat.Bu sürprizler, hazırlıksız karşımıza çıkarsa bir bomba gibi patlıyor masum ellerimizde.İşte, masum ellerimizin  hayatın sürprizleriyle nasırlaşmasını istemiyorsak;iç dünyamızdaki ordumuza hükmetmeyi bilmeliyiz.Hayat mücadelemizde çok güçlü bir lider olmalıyız. Ancak önce kendimizi yönetmekle işe başlamalıyız.

Ortaokulu tamamladıktan sonra liseyi okumak için,yatılı bir okula verildim.Evimizin bulunduğu ortamın çalışmama müsait olmadığını düşünüyordu ailem.Bu nedenle memleketimden,iklimimden çok uzak bir tabiata terk edilmiştim.Okulum,etrafında çok az ağacın bulunduğu,uçsuz bucaksız tarlaların olduğu İç Anadolu'nun en içinde yapılmıştı.Sonbaharda bir çölü andıran okulumun etrafı insanın ruhunu karartmaya yeter de artardı bile.Ancak bir süre sonra  bu fikrimden vazgeçmiştim.Bu tür, dünyadan kopuk yerlerin insanın ruhunu karartmaktan çok aydınlattığı bir gerçek.

Yurt ortamı hiç bana göre değildi.Hele oda sisteminin olmadığı bir yurttaysanız...Yeni insanlar...Amaçları,istekleri,beklentileri,düşünceleri,her şeyleri farklı bu insanların ortasında ne yapacaktım?İletişim kurduğum her insan üzerimde bir tesir bırakacaktı elbet.Ya bir süre sonra gerçek beni kaybedersem?Yurt ortamında üç yıl bonuca nasıl kendimi,etrafımı idare edecektim,gerçek beni kaybetmeden?

Birinci adımda uygulamasına başladığım çalışmamı terk edeli uzun zaman olmuştu.Bulunduğum ortamda yeniden bu uygulamaya başlamam zorunluluk olmuştu.Bir ajanda buldum.Parmaklarımı kullanmama gerek yoktu artık.Yaptığım çalışmayı daha resmi hale getirmeliydim.Aldığım kararları kalıcı hale getirmeli ve disiplinimi kaybetmemeliydim.Öyle de yaptım.Artık,ülkemin devletiyle birlikte kendi devletim de var.


Bireysel Yönetici:Asıl beni temsil eden yönetici.Beni yöneten ben.
Bireysel Karar Alma Merkezi:10 bölümden oluşur.Yöneticiliğimin meclisidir.Kararlarımı ,bireyselliğimin amaçları doğrultusunda almamı sağlar.Bazı kararlarım hariç,tüm kararlar oy çokluğu ile alınır.Bölümler,alınacak karara sadece ilgilendikleri alanla ilgili olarak topladıkları bilgiler ile karar verirler.
Bölümler:
1-Sağlık Bölümü:Bireysel dünyamın sağlığı ile ilgilenen bölümdür.Bu konu ile yetkili tek bölümdür.Sağlığımla ilgili olarak kararlar alan bu bölüm,gerekli durumlarda Bireysel Karar Alma Merkezine bilgi verir.
2-İçişleri Bölümü:Bireyselliğin ruhsal problemleri,psikolojisi ile ilgilenen bölümdür.
3-Dışişleri Bölümü:Bireyselliğimizin dışa açılan kapısıdır.Diğer bireyselliklerle olan ilişkileri kontrol eder.
4-Kültür Bölümü:Ait olduğum toplumun kültürüyle birlikte,diğer kültür unsurlarıyla ilgilenir.Dini inançlarımla da ilgilenen bölümdür.
5-Adalet Bölümü:Bireysel dünyamın vicdanı,kuralları ve prensipleriyle ilgilenen bölümüdür.
6-Eğitim Bölümü:
7-Savunma Bölümü:
8-Acil Durumlar Bölümü:
9-Bireysel Denetleme Bölümü:
10-Ekonomi Bölümü:
Bölümlerin hepsinin görevini uzun uzadıya yazmıyorum.

Genel Kurul: Önemli kararların incelendiği yerdir.Vaktimin olduğu zamanlarda ve sıkıldığım zamanlarda kullanırım genelde.Her bölümün içinde bölümün işleriyle ilgili olarak 5 daire vardır.10 bölüm olduğuna göre 50 daireden oluşan genel kurulda oy çokluğu ile karar alınır.

Bir örnek: Eğitim Bölümü ve 5 Dairesi

 Bireysel Eğitim İşleri Dairesi

Toplum Eğitimi İşleri Dairesi

Eğitim Teknolojileri Dairesi

Öğretim İşleri Dairesi

Eğitim Planlama ,Yöntemler ve Değerlendirme Dairesi

Bazı konularda bölümlerimi komisyon kurarak da çalıştırabiliyorum.İstediğimi yapabiliyorum.Siz de öyle yapabilirsiniz.Kendi ülkenizi istediğiniz gibi yaratabilir.İstediğiniz kuralları koyabilirsiniz.

İlk başta tüm bunları yapmak sıkıcı gelebilir.Ancak bir süre sonra zihninize yer ettiğini göreceksiniz.Ve bu işlemlerin çok hızlı bir şekilde yapıldığını ,zamanınızı (bazı durumlar hariç) çok fazla almadığını da göreceksiniz.En önemlisi kendinizi yönettiğinizin farkına varacaksınız. Daha az hatayla dünya defterinizi kapatmış olacaksınız.Devletimden birkaç evrak gönderiyorum.Lisede kullandığım ajandamdan olacak bunlar.Yaş 13-14,yıl 2001-2002.


Bireysel Karar Alma Merkezi (BiKAM) sonradan eklediğim iki bölümle birlikte toplam 10 bölüm işlevsel.



Bireysel Karar Alma Merkezi Çalışmasıyla İlgili Bilgiler






Kararlarım.Karaladığım kısımlarda arkadaşlarımın isimleri numaratik olarak şifrelenmiş şekilde yer alıyordu.




                                                                                 



   Kararlar (Herhalde bir konuda kaybım olmuş,ve kendimi,konuyla ilgili görevli bölümümü,cezalandırmışım.) 
   (Birlik, arkadaş grubum)



Kararlar



Kararlar




 Suç ve Cezalar


Terimler (Yok etmeyi lütfen yanlış anlamayın!):)))



Sol taraftakiler Stendhal'ın Kırmızı ve Siyahından alınmıştır.



Bankam ve Hesap Tutanağım (Ne kadar zenginmişim:))))
                                     



2 yorum:

Adsız dedi ki...

hayat süprizlerle dolu-iyi kötü herşey yaşadığımız hayatta bize ders çıkarmamızı ve kararlar almamızı sağlar ama alınan çoğu kararlar (ŞANS faktörü etkisi)uygulanamıyor yani herkes şanslı değil....Senin de alınan kararalar ve bulunan çözüm-yöntemler güzel ama sen bunları uygulama alışkanlık haline getirme ırsatı bulmuşsun ve hayatını yönlendirmişsin peki ya YAPAMAYANLAR.......

Adsız dedi ki...

Oto kontrol sistemini mükemmel çalıştırıyorsun, fakat sınrlarını biraz serbest bırakmalısın. Herşey saat gibi düzenli çalışmaz hoş saat de bazen ileri ve geri gidebiliyor, kontrolün ipleri biraz gevşetilirse yaşam daha eğlenceli olacaktır.Yazına gelince notlarından beslenmen çok güzel, Biyografini anlatırken biz de seninle yaşıyoruz o anda ve o yaşamının içinde bilgilenmiş de oluyoruz, didaktik de bir yandan. Kaleminin ucu hiç bitmesin kardeşim.
Günay

Sağır Olmayı Öğrenmek

Bireysel Yöneticilik Bireysel Psikoloji Dairesi Dairemiz tarafından kabul edilerek,Öğretim İşleri Dairesine tavsiye olarak iletilen &qu...